travelwithkids.net

Praktische tips

Reizen met een kleintje kan uitdagend zijn, vooral als je naar een andere tijdzone gaat en je je zorgen maakt over hoe je baby zal omgaan met de veranderingen. Maar maak je geen zorgen, onze dochter was 6 maanden oud toen wij op vakantie naar Dubai gingen en ze had thuis een vast voedings- en slaapschema. Op voorhand gaf mij dit wat schrik, gezien er in Dubai een tijdsverschil was van 3uur. Ik heb praktische tips samengesteld om je te helpen bij het plannen van een zorgeloze reis naar Dubai met je baby. Van het omgaan met het tijdsverschil tot het regelen van flesvoeding en het zorgen voor een goede nachtrust, ik deel mijn beste adviezen en ervaringen. Lees verder en ontdek hoe je kunt genieten van een ontspannen vakantie in Dubai met een baby.

Deze blog is geschreven door Sophie.

Dubai met een baby - praktische tips!

Deel & pin deze blog!

Dubai met kinderen

Dubai met een baby - Tijdverschil

Als kersverse ouders was onze vakantie naar Dubai met een baby een hele ervaring. Het was niet alleen de eerste keer dat we met onze kleine J. op reis gingen, maar ook de eerste keer dat we naar een land met tijdverschil reisden. We maakten ons dan ook een beetje zorgen over hoe onze baby zou omgaan met het tijdsverschil, maar we hadden een slim plan bedacht om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Bij aankomst in Dubai besloten we om de eerste dag de klok van thuis te blijven volgen. Zo zou onze baby haar laatste avondfles krijgen op het normale tijdstip van 19u30 thuis, terwijl het in Dubai eigenlijk al 21u30 was. We gaven dus haar melk om 21u30, stopten haar in bed en maakten haar ’s morgens wakker om de dag te starten op het plaatselijke uur.

Omdat we op vakantie wat meer rust wilden, besloten we om onze baby de volgende dagen pas om 8u30 wakker te maken in plaats van om 7u, zoals thuis. Dit kon perfect gezien ze haar eerste avondfles op het plaatselijke uur later was. Het werkte als een charme en onze vakantie verliep vlekkeloos. Sindsdien passen we dit trucje ook toe op onze andere reizen, waar geen tijdsverschil is. Het werkt perfect en onze vakanties zijn nu nog relaxter geworden. Vakantie betekent tenslotte langer slapen!

Ontvang onze GRATIS preset voor de allermooiste vakantiefoto's

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang GRATIS onze favoriete preset voor nog mooiere vakantieherinneringen.

Dubai met een baby - Flesvoeding

Tijdens onze vakantie wilden we ook de woestijn verkennen, maar we wisten dat het belangrijk was om voldoende melk voor onze baby bij ons te hebben. We kwamen met een slimme oplossing door gekookt water in een thermosfles mee te nemen. Hiermee konden we een hele dag warme melk maken, eventueel aangevuld met een flesje koud water. Zo hoefden we ons geen zorgen te maken over de temperatuur van de melk voor onze baby.

Een andere tip die we ontdekten om haar melk te geven in restaurants, was dat elk restaurant in Dubai een fles voor ons kon opwarmen, maar alleen au-bain-marie. Geen enkel restaurant kon ons een magnetron aanbieden. Belangrijke is daarom om tijdig de opwarming aan te vragen, want au-bain-marie gaat wat trager en we weten allemaal dat een hongerige baby in een restaurant niet ideaal is. 😉

Dubai met een baby - Slaapjes

Een van de belangrijkste items die we meenamen op onze reis, was het Deryan reisbedje. Dit is het meest handige babybedje om op reis mee te nemen. Het past perfect in onze valies, weegt bijna niets en is gemakkelijk te dragen. Bovendien is het bedje UV- en muggen werend, wat geweldig is als we naar warmere en tropische bestemmingen reizen. Maar het belangrijkste is dat onze baby overal comfortabel kon slapen. We gebruikten het Deryan reisbedje op het strand en bij het zwembad. Onze dochter sliep als een roos en wij waren gerustgesteld.

Dit waren mijn tips voor een onvergetelijke reis naar Dubai met een baby. Fijne vakantie!

Over Sophie

Hi, ik ben Sophie en samen met mijn man Seba en onze dochter J. vertrekken wij eind juni 2023 op wereldreis. Bij vertrek zal onze dochter bijna 2 jaar zijn. We hebben samen deze stap gezet omdat we onze dochter willen zien opgroeien. We missen te veel van haar zeer korte kindertijd en willen hier volop van genieten. Ook willen we even uit de dagelijkse sleur ontsnappen en genieten met een pluk-de-dag-mentaliteit. Daarnaast ben ik altijd al verliefd geweest op de wereld, ik wil deze dan ook vanuit alle hoeken ontmoeten en leren kennen 🙂

Als ik terugkijk naar alle reizen die ik of wij al deden, binnen of buiten Europa, dan kijk ik vooral met een zeer warm hart terug naar Portugal. In de zomer van 2021 hebben we een Van gehuurd en de hele kustlijn afgereden #babymoon. Het land biedt heel wat prachtige diversiteiten; stranden om van weg te dromen, natuur om in te hiken, steden om in te verdwalen. We zijn toen vertrokken met het idee, we starten in het Zuiden en komen op het gemak via de kust terug naar boven, terug richting huis. Verder hadden we niets gepland. Go-with-the-flow heeft ons toen een prachtige reis bezorgd.

Dubai met een baby

Het is met die instelling dat we nu de wereld rond willen. Oké, het vraagt een kleine voorbereiding: zo hebben we een route naar schatting uitgeschreven, rekening houdend met regenseizoen, hoog of laagseizoen, lokale festiviteiten, maar verder dan onze eerste vlucht en eerste slaapaccommodatie hebben we en zullen we niets vastleggen. We willen wel graag in 12 maanden tijd, 4 continenten bezoeken. Dus rekenen we op 3 maanden per continent.

Volg Sophie via Instagram: @twee.en.ik.reis.mee

pin deze blog!

Deel & pin deze blog!

Nog meer 1001 nachten?

Marokko met kinderen

Marrakech

Ontvang onze GRATIS preset voor de allermooiste vakantiefoto's

Meer inspiratie en tips

Deze post bevat affiliate linkjes.